مشکلات موهایتان را مـی توانید با نمک حل کنید. نمک زایمان به منظور حل مشکلات موهایتان مـی توانید بـه شامپویتان نمک اضافه کنید.

همـه ما از این واقعیت آگاه هستیم کـه نمک یکی از اجزای اصلی آشپزخانـه ماست. نمک زایمان ولی آیـا مـی دانید کـه نمک دارای گنجینـه ای از ویژگی های زیبایی پنـهان و قدرتمند هست که درون حفاظت و بازیـابی مو و پوست بـه شما کمک مـی کند؟ از تسکین اگزما گرفته که تا امواجی زیبا بـه موهایتان، نمک زایمان اضافه نمک بـه راهکارهای زیبایی شما مـی تواند یک ایده عالی باشد. ولی جدا از همـه اینـها، آیـا مـیدانید کـه اضافه نمک بـه شامپو مـی تواند همـه مشکلات موی شما را حل کند؟ باور نمـی کنید؟ ادامـه مقاله را مطالعه کنید!

فواید اضافه نمک بـه شامپو

1. نمک باعث بهبود رشد مو مـی شود

نمک دریـا به منظور بهبود رشد مو بسیـار مفید است. بـه افرادی کـه دچار ریزش مو شده اند اغلب توصیـه مـی شود کـه از درمان نمک به منظور تحریک طبیعی رشد موها استفاده کنند. ولی یک راه ساده تر به منظور استفاده از نمک به منظور بهبود رشد موها وجود دارد. موهایتان را بـه طور معمول بشویید و سپس 1 قاشق غذاخوری نمک دریـا را برداشته و پوست سر را بـه مدت 10 دقیقه با آن ماساژ دهید. دوباره موهایتان را بشویید. این روند را دو بار درون هفته تکرار کنید و در عرض یک ماه شاهد نتایج آن باشید.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : رشد سریع مو با 4 روش

2. نمک بـه درمان شوره سر کمک مـی کند

شوره سر چیزی نیست جز پوسته های کوچک از سلول های مرده پوست کـه روی پوست سر شکل مـی گیرند و معمولا بـه خاطر کاهش گردن خون بوجود مـی آیند. نمک دریـا توانایی تحریک گردش خون را دارد کـه برای سلامت پوست سر و از بین بردن شوره ضروری است. موهایتان را بـه چند دسته تقسیم کنید و سپس مقداری نمک روی پوست سرتان بپاشید. با انگشتان خیس شروع بـه ماساژ پوست سرتان بـه مدت 10 که تا 15 دقیقه نموده و موهایتان را مانند همـیشـه بشویید. این کار بـه محافظت از پوست سر و پیشگیری از رشد قارچ ها کمک مـی کند.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : 6 نکته به منظور درمان سریع شوره سر

3. نمک بـه شما کمک مـی کند که تا از شر پوست سر چرب و موهای چرب خلاص شوید

پوست سر و موی چرب ناشی از ترشح بیس از حد غدد سباسه (sebaceous) است. شما مـی توانید این مشکل را با استفاده از نمک حل کنید. تنـها کاری کـه لازم هست انجام دهید اضافه 2 قاشق غذاخوری نمک بـه شامپو و مخلوط آن است. موهایتان را با استفاده از این شامپو بشویید. درست بعد از اولین استفاده متوجه تغییر قابل توجهی درون موهایتان مـی شوید. موهایتان سالم تر شده و چربی اش کمتر خواهد شد.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : علت زود چرب شدن موی سر چیست؟

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : راه های درمان موهای چرب و کف سر چرب

سایر راه های استفاده از نمک به منظور پوست

1. شما مـی توانید از نمک بـه عنوان اسکراب نرم کننده بدن استفاده کنید

نمک بـه عنوان یک نرم کننده طبیعی و ملایم، سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا مـی کند. نمک حاوی مواد معدنی هست که بـه نرم شدن پوست و بازگرداندن آب آن کمک مـی کند. به منظور استفاده از آن بـه عنوان اسکراب بدن، 3-4 قاشق غذاخوری نمک را بـه نصف لیوان روغن نارگیل یـا زیتون اضافه کرده و هم بزنید که تا به صورت خمـیری غلیظ و یکدست شود. حتی مـی توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را بـه این مخلوط روغنی اضافه کنید. از این اسکراب روی تمام بدن گذاشته و با اسفنج بـه صورت ملایم روی بدن بمالید. یـا این کـه مـی توانید از دستان تان به منظور ماساژ این اسکراب بـه آرامـی روی بدن استفاده کنید. بدن تان را با آب شسته و سپس از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : تفاوت اسکراب و لایـه برداری پوست و نحوه صحیح اسکراب

2. مـی توانید از نمک بـه عنوان تونر صورت استفاده کنید

نمک بـه پاکسازی منافذ پوستی و تعادل تولید چربی روی پوست کمک مـی کند. بنابراین، از ایجاد جوش و آکنـه جلوگیری مـی کند. به منظور استفاده از نمک بـه عنوان **تونر، یک قاشق غذاخوری نمک را با 3 اونس آب گرم مخلوط نمایید، این محلول را بـه یک بطری دارای اسپری منتقل کرده و هم بزنید که تا نمک کاملا حل شود. به صورت روزانـه روی پوست خشک از این محلول اسپری کنید.

** تونر: تونر یـا بـه عبارت بهتر شاداب کننده، بعد از پاکسازی اولیـه پوست مورد استفاده قرار مـی گرد. تونرها باقیمانده اثرات مواد آرایشی و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک مـی کنند و باعث شادابی و طراوات پوست مـی شوند. باید توجه داشت تونرها PH خون را متعادل مـی کنند و با بهبود گردش جریـان خون درون پوست، تضمـین سلامت پوست را بـه ارمغان مـی آورند.

3. مـی توانید با اضافه نمک یک ماسک متعادل کننده صورت بسازید

مخلوطی از نمک و عسل مـی تواند بـه عنوان ماسک صورت استفاده شود. هر دوی آن ها خواص ضد التهابی دارند کـه به تسکین پوست و پیشگیری از ایجاد جوش و آکنـه کمک مـی کند. برای استفاده از نمک بـه عنوان ماسک صورت، 4 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید که تا یکدست شود. صورت را شسته، خشک کنید و ماسک را بـه صورت لایـه ای نازک روی پوست صورت و گردن بکشید. 10 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشویید.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : 8 نکته درباره زیبا شدن با عسل!

4. مـی توانید از نمک درون وان استفاده کنید

اضافه نمک بـه آب مـیتواند بـه شما یک واقعا آرامش بخش بدهد. نمک کثیفی و سموم را جذب کرده و پوست را بـه صورت عمـیقی تمـیز مـی کند. مواد معدنی موجود درنمک بـه بازگرداندن محافظ طبیعی پوست کمک مـی کند، بـه این ترتیب آب رسانی بـه پوست تسهیل مـی شود. همچنین بـه کاهش احتباس آب درون پوست هم کمک مـی کند.

5. نمک بـه شما کمک مـی کند از شر چشمان پف کرده خلاص شوید

یک قاشق غذاخوری نمک را بـه دو قاشق غذاخوری آب گرم اضافه کرده. یک پد کتانی را با این محلول خیس کرده و روی چشمان تان قرار دهید. اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند. پف چشمانتان کاملا از بین خواهد رفت.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : پف زیر چشم تان را با این روش از بین ببرید

جدا از همـه این ها، مـی توانید از نمک بـه عنوان دهان شویـه و سفید کننده دندان استفاده کنید. آب نمک یکی از بهترین راه حل ها به منظور پا و گرفتن خستگی پاها بعد از یک فعالیت طولانی است. 

پس منتظر چه هستید؟ نمک را بـه شامپوی خود اضافه کرده و شروع بـه استفاده آن درون مراقبت های روزانـه پوستتان کنید. بـه شما قول مـی دهیم کـه پشیمان نخواهید شد.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با خواص نمک دریـایی

تهیـه و ترجمـه: نمک زایمان گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ




[به شامپویتان نمک اضافه کنید که تا مشکلات موهایتان را حل کنید! نمک زایمان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 18:20:00 +0000